Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat.
Cena opravy komutátorových rotorů jsou od 1.500,- bez DPH.
Z důvodů technické náročnosti opravy rotorů nelze provést opravy rotoru za nižší cenu. V ceně opravy není započtena výměna komutátoru.
Velmi důležité je také provézt správnou instalaci rotoru do stroje, aby nedošlo k poškození rotoru. Zachovat veškeré postupy a dodat všechny díly při montáži a rotor ,,zabíhat,, na nižší napětí.
Vždy při opravě mají byt vyměněna všechna ložiska na rotoru za nová a stejného typu a parametru dle požadavku výrobce (pro vysokootáčkové stroje se jedná o speciální ložiska). Dále pří výměně rotoru (nebo opravě převinutím) vyměněny uhlíkové kartáče. Pokud je nechceme měnit, tak je nutno uhlíkové kartáče a komutátor nechat zaběhnout popřípadě za pomocí speciální křídy na komutátory zabrousit, aby plošky na uhlíkových kartáčích a komutátoru dokonale přilehaly k sobě. Křídu na požádání u nás možno objednat.
Je velice nutné dbát výše uvedených doporučení, aby oprava Vašeho stroje měla co nejdelší životnost. V případě, že něco zanedbáme, může dojít k brzkému poškození stroje popřípadě, v tom nejhorším případě k poškození stroje, kdy oprava byla marná a v tom nejhorším, kdy stroj už nelze opravit.
Činnost | Interval v provozních hodinách | Nejzazší intervaly v letech |
První prohlídka | Provádět po 500 hodinách provozu | 1/2 roku |
Domazávání |
Přibližně 1.000-2.000 hodin v závislosti na ložiskách a typu provozu |
--- |
Čištění | V závislosti na místním stupni znečištění | --- |
Běžná prohlídka | Při vhodných příležitostech (např. při domazávání ložisek, výměně mazacího tuku ložisek a podobně) | --- |
Hlavní prohlídka | Přibližně každých 16.000 hodin |
2 roky (nebo 3 roky) |
Intervaly prohlídek u ručního nářadí doporučujeme provádět po skončení záruční doby nebo v závislosti na prostředí ve kterém stroj pracuje.
Při výměně uhlíkových kartáčů doporučujeme provézt kontrolu komutátoru a jeho opotřebení. V případě nadměrného opotřebení komutátoru dochází k nedokonalému přilnutí kartáčů ke komutátoru a toto může způsobovat zvýšené opotřebování uhlíkových kartáčů, nadměrné jiskření, zahřívání stroje a v nejhorším případě poškození rotoru stroje.
Ukázka opotřebovaného komutátoru rotoru.
V případě použití strojů v náročném prostředí na prach, abraziva, brusiva a další nečistoty, které mohou vniknout do stroje, doporučujeme stroje pravidelně čistit.
Ukázka znečištěného stroje.
Oprava elektromotorů může být složitá úloha a záleží na typu a rozsahu poškození. Zde je několik obecných kroků, které se obvykle používají při opravách elektromotorů: 1. Rozbor problému: Prvním krokem je identifikovat problém v motoru. To může zahrnovat vizuální kontrolu motoru, testování vodičů, měření elektrických proudů a další diagnostiku. 2. Demontáž: Pokud se identifikuje problém, musí být elektromotor demontován, aby byly přístupné poškozené součásti. Demontáž může zahrnovat odstranění vnějšího krytu i statoru. 3. Oprava poškozených součástí: Po demontáži motoru je potřeba opravit poškozené součásti, jako například stator, rotor, ložiska, izolaci a další. 4. Čištění: Po opravě poškozených součástí je nezbytné vyčistit motor od prachu, špíny a dalších nečistot. 5. Sestavení: Po vyčištění motoru a opravě poškozených součástí se sestaví do původní podoby. 6. Testování: Nakonec se elektromotor testuje, aby se zkontrolovala jeho funkčnost. Oprava elektromotorů může být složitá a závisí na mnoha faktorech, jako je typ motoru, rozsah poškození, dostupnost náhradních dílů a další. Proto je obvykle nejlepší svěřit opravu elektromotoru odborníkům.